Hvilke krav stiller jeg til en samarbeidspartner og hva ønsker jeg?

Du er selv det beste eksempelt på at det du leverer, fungerer godt. Du vet hva du har valgt og hvorfor du har valgt det. Det tilfredsstiller dine krav og dem må du gjerne tydeliggjøre. Dette må ikke misforståes dithen at du blirfastlåst. Suksess tror jeg beror på en evne til å evaluere kontinuerlig og revurdere og vurdere nyheter eller gamle saker på nytt. Alt annet blir å være fastlåst.

Ditt engasjement og din evne til å bygge både din egen forretning og samarbeide med andre (det ligger jo en gjensidighet i min forretning) er like vigtig som din egne til å lede deg selv.

Du har en trygg økonomi og derfor et overskudd i hverdagen som gjør at vi sammen kan finne og arbeide med den beste løsningen.

Jeg jobber langsiktig, jevnt og trutt og tenker at du gjør det samme. Stress, press og mas hører ikke hjemme i en arbeidsdag som min.

Jeg forventer svar på mine henvendelser, om det så bare er: «Jeg er er opptatt eller jeg kan ikke samarbeide med deg» – jeg trenger ingen forklaringer. Men avklaring så jeg selv kan komme videre, er vitkig for meg.

Jeg bygger selv på prinsippet som Ishikawa en gang formulerte: Den bedriften som ikke klarer å gjøre sine medarbeidere lykkelige, fortjener ikke å eksistere.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *